fredag 21. oktober 2011

DIVERSE/ AVSLUTNING

Hei alle G00 foreldre og gutter,

Vi har hatt noen utfordringer med kjefting på hverandre og dårlig oppførsel på flere av lagene denne sesongen. Det toppet seg på Nordstrand Cup nå siste søndag for Årvoll 3 laget. Noen ødelegger for flertallet, som oppfører seg bra.
Vi hadde Fair Play møte med gutta 12. september hvor alle i fellesskap kom frem til Lagspiller/Fair Play kjøreregler:

Backe opp hverandre.
Ikke kjefte på dommern.
Ikke kjefte på hverandre.
Være greie mot motspillere.
Være greie mot medspillere.
Ikke være store i kjeften.

Disse står øverst til høyre på bloggen. Det er nå tydelig at vi også trenger regler for hva som skjer dersom kjørereglene brytes. Alle trenerne/laglederne møttes derfor denne uka for å diskutere hvordan vi skal sikre et trivelig miljø og hva konsekvensene blir for enkeltpersoner som oppfører seg dårlig:

Steg 1.
Dårlig oppførsel i kamp: Spilleren tas av banen og får ikke delta i resten av kampen.
Dårlig oppførsel på trening: Spilleren sendes hjem.
Steg 2.
Ved flere tilfeller med dårlig oppførsel må spilleren i tillegg stå over neste G00 kamp og blir uaktuell for 99-kamper i 1 måned.

Vi håper at dere snakker om dette hjemme, og at vi sjelden eller aldri må ta i bruk disse reglene. Det blir gitt beskjed til foreldre hvis en spiller blir ilagt straff/karantene. Dersom dere foreldre lurer på noe enten det gjelder dette eller annet, ta kontakt med lagleder eller hovedlagleder Stian.
Videre så håper vi å se så mange som mulig på tirsdag/torsdag/lørdags-treningene utover høsten. Kombiner gjerne med en vinter-idrett! Hvis vi er gode på trening blir vi gode på kamp! Vi fortsetter frem til tirsdag 13. desember. Treninga blir avlyst på dager med ekstrem kulde eller snø. Følg med på bloggen.

Vi prøver også å få til en egen avslutning bare for G00 med bading og litt sosialt opplegg på Krigsskolen. Dato er foreløpig satt til fredag 4. desember. Informasjon blir lagt ut på bloggen.
Hvert lag skal da stemme (hemmelig avstemning) på sin beste lagspiller for 2011 sesongen, og at det er pokal for dette! Alle får diplomer.

Til slutt så ønsker vi oss mer foreldrehjelp på treningene til neste år. Vi er en stor gruppe - 36 spillere i år - og med litt hjelp fra foreldre kan vi lagledere bruke mer tid som trener og mindre tid på å pumpe baller, sette ut kjegler, flytte mål, hente baller, knytte sko osv . Det vil også da bli lettere å ta tak i/få med seg de som oppfører seg uakseptabelt og ta tak i dette.
Da blir treningene bedre og morsommere for alle. Vi kommer til å prøve og få til en organisert rotasjon for foreldredeltakelse neste år. Ønsker oss også flere foreldre i støtteapparatet; vi burde hatt 2 voksne per lag. Ta kontakt!

Husk at barnefotballen drives på dugnad.

Hilsen lagledere/trenere

Ingen kommentarer: